Vårt hovedmål er å skape og formidle verdier innenfor kultur- og kunnskapsfeltet. Gyldendal står, som mange andre selskaper, i endring. Vi beveger oss fra å være et tradisjonelt bokkonsern til å bli en innholds- og tjenesteleverandør.
Vi utvikler innhold i ulike formater til stadig nye tjenester, særlig innen netthandel, strømmetjenester og digitale læremidler. Allikevel er kjernen i det vi gjør, den samme: Vi skaper og formidler historier, kunnskap og kultur.
Les mer på www.gyldendal.no

Gyldendal er organisert i tre forretningsområder:
En viktig bærebjelke i et velfungerende demokrati er ytringsfrihet. Gjennom vårt engasjement i blant annet Gyldendal, ønsker vi å bidra til å opprettholde det frie ord. Gyldendal har en viktig rolle i det norsk samfunnet og for hele befolkningen gjennom å skape og formidle historier, kunnskap, kulturopplevelser og samfunnsforståelse.
Must AS engasjerte seg i Gyldendal i 1972 og er i dag største aksjonær i selskapet med 89%.
– Must AS